Confirmation por favor...

Close

continue?

FAQ

 

Ik heb iets via de site gekocht. Waarom zie ik mijn aankopen niet terug?

 

Kan ik ook andere artikelen kopen dan sportartikelen?

Aan de linkerkant kun je kiezen uit diverse categorieën. Hierbij kan ook worden gekozen voor een artikelcategorie die niets met sportartikelen te maken heeft. Het is dus mogelijk om door het kopen van sportspullen een club te sponsoren maar ook bijvoorbeeld door het boeken van een vakantiereis.

Waarom werken webwinkels mee aan dit systeem?
Omdat webwinkels graag gevonden willen worden, zijn zij bereid een bepaald bedrag of percentage aan commissie over de gesloten aankopen te betalen aan websites die mensen hier naartoe geleiden.

Hoeveel van mijn aankoopbedrag wordt overgemaakt aan mijn club?

Het percentage of het bedrag aan commissie dat wordt uitbetaald, verschilt per webwinkel en soms zelfs per artikelgroep. Het varieert tussen de 2 en 10 procent en zal gemiddeld uitkomen op ongeveer 5 %. Ook zijn er webwinkels welke een vast bedrag per aankoop uitkeren, dit zijn over het algemeen de reis- en vliegticketaanbieders waar de vaste commissie tussen de 10 en 30 euro bedraagt.


Hoe kan Steunmijnclub.nl een percentage van uw aankopen aan een club doneren?
Om aankopen te kunnen registreren is een meetsysteem ontwikkeld (sale transaction tracking) welke op basis van een unieke code per club de aankopen bij een aangesloten webwinkel bijhoudt. Op basis van deze code kan een webwinkel ons terugmelden hoeveel commissie er wordt afgedragen en aan welke club dit toe komt. Het unieke tracking ID voor een club wordt aan een webwinkel doorgegeven wanneer u via een clubpagina op steunmijnclub.nl (te herkennen aan de clubnaam en eventueel het logo bovenin) naar een webwinkel klikt
.

Waarom kan ik bepaalde webwinkels niet vinden?

Een webwinkel kan alleen meedoen met ons concept als zij aan de eisen van de hierboven beschreven mogelijkheid voldoen. Dit betekent dus dat zij moeten zijn aangesloten bij een organisatie die af te dragen commissie over uw aankopen kan registreren en geautomatiseerd aan ons kunnen terugmelden.

Waarom moet ik eerst een club kiezen voordat ik ga shoppen?
Om te weten aan welke club het sponsorbedrag moet worden overgemaakt, moet alvorens kan worden begonnen met shoppen altijd eerst een club worden gekozen. Optioneel kan er daarnaast een team worden gekozen.

Kan ik als webwinkel-eigenaar meedoen met jullie systeem?
Heeft
u een webwinkel en bent u geintereseerd, stuur ons dan gerust een email (info
steunmijnclub.nl) en wij vertellen u precies welke stappen dienen te worden ondernomen.


Wat bepaalt welke webwinkels op het scherm worden getoond?

Aan de linkerzijde van de site staan diverse sporten genoemd. Als een sport is gekozen, zal een verzameling van icoontjes van webwinkels die artikelen verkopen met betrekking tot deze sport op het scherm verschijnen. Als wordt gekozen voor “Algemeen”, staan alle op de site aanwezige webwinkels op een rijtje. Via de zoekbox kunt u meteen naar ALLE aanwezige webwinkels in ons systeem zoeken.

Wanneer kan ik zien dat er een sponsorbedrag is toegekend aan mijn club?
De periode tussen het kopen van goederen en het aan ons doorgeven van de definitieve aankoop plus het commissiebedrag, verschilt per webwinkel. Aangezien de aankopen bij ons in een nachtprocedure worden verwerkt, zal meestal gelden dat de aankopen de ochtend na de aankoop zichtbaar zijn voor de penningmeester van de club.

Wie bepaalt of het sponsorbedrag per club voor iedereen publiekelijk zichtbaar is op de site?
De penningmeester van een club kan zelf bepalen of hij/zij het bedrag wil tonen bij de club. Het aantal aankopen is wel altijd zichtbaar.

Kan een sponsorbedrag ook minder worden?
Aankopen worden alvorens ze in ons systeem worden opgenomen, door de webwinkels gekeurd. Een transactie kan de volgende status hebben: Niet beoordeeld, In behandeling, Goedgekeurd of Afgekeurd. Als een aankoop door een shop wordt afgekeurd, zal het toegezegde bedrag vervallen.


 

 

 

 

 

Top partners