Confirmation por favor...

Close

continue?

Waarom wordt mijn aankoop niet geregistreerd?

Oftewel, problemen met de tracking (registratie).

In ons systeem gaat een aankoop transactie over 4 schijven voordat de
commissie uiteindelijk aan de club of vereninging wordt toegekend.

Deze zijn:

* Webwinkel (verkoper) betaald de commisie uit.
* Affiliate netwerk (verzorgt de tracking en uitkering van de commissie)
* Steunmijnclub (verzorgt de shifting per club en uitkering aan de clubs)
* Club / vereniging (aankoper) ontvangt uiteindelijk de commisie.

Het systeem werkt als volgt:

Een koper van online-producten gaat eerst naar www.steunmijnclub.nl,
kiest hierna de club waarvoor hij of zij wil sparen.
Wanneer hierna bij één van de webwinkels iets wordt gekocht, zal
automatisch een bepaald percentage van het aankoopbedrag op de tegoedrekening van de club worden geboekt.
Dit percentage varieert tussen de 2 en 6%, afhankelijk van de webwinkel en de productcategorie.
Per club wordt bijgehouden hoe hoog het gespaarde bedrag is.

Hoewel wij met verschillende affiliate partijen samen werken welke over
stabiele tracking software beschikken zijn er helaas altijd situaties
waarbij de techniek ons in de steek laat. Wanneer we naar de techniek
kijken kan in sommige gevallen worden verklaart waarom het fout kan gaan.

Technische werking cookie tracking.
Een bezoeker van de website van steunmijnclub.nl (affiliate) klikt op een
link (advertentie).De bezoeker wordt via de tracking link doorgestuurd
naar een gekozen webwinkel. Tijdens deze actie wordt er een cookie
geplaatst op de computer van de bezoeker, waarmee later is te
achterhalen of de klant via het netwerk bij de adverteerder terecht is
gekomen.

Als de bezoeker overgaat tot een aankoop gebeurt het volgende:
De bezoeker doorloopt het bestelproces en komt uit op de
bedankpagina van de adverteerder. Op deze pagina wordt de
aankoop geregistreerd. Omdat de website een affiliate heeft, zal
worden gecontroleerd of op een eerder tijdstip een cookie is geplaats.
Indien de aankoop inderdaad door een bezoeker werd gedaan die
via een -affiliate is doorgestuurd, wordt de aankoop geregistreerd als
een door de adverteerder te beoordelen transactie (status1: onder
beoordeling).

Een transactie kan 4 statussen hebben:
* Onder beoordeling
* Goedgekeurd
* Uitstellen van beoordeling
* Afgekeurd

De adverteerder kan nu beslissen of deze transactie goed- of
afgekeurd moet worden.

Fouten bij registratie van aankopen

Mogelijk oorzaken van problemen met de tracking waardoor een
transactie niet correct wordt geregistreerd:

Cookies zijn zoals hierboven blijkt een belangrijk onderdeel van een
correcte registratie van de toe te kennen commissie. Het komt echter
steeds vaker voor dat bezoekers van websites hun cookies verwijderen
of zelfs blokkeren. Een aantal oorzaken hiervoor zijn:

* Anti-malware en anti-spyware tools blokkeren of wissen geregeld cookies.
 
* Cookies worden in de meeste browsers eenvoudig verwijderd met 1 druk op de knop.

*  Een firewall blokkeert communicatie van cookies met de bedankpagina.

Daarnaast:
De cookie van Steunmijnclub wordt overschreven door een ander affiliate
cookie. Wanneer een bezoeker na het klikken op een link via
steunmijnclub nog op zoek gaat naar een goedkoper alternatief en deze
komt via een andere affiliate website bijvoorbeeld een vergelijker (o.a.
Kelkoo, Kieskeurig of Vergelijk.nl) of een aanbieder van kortingscodes
ook weer op de betreffende webshop, dan wordt het cookie van
steunmijnclub overschreven en zal de vergoeding niet meer aan ons
worden toegekend maar aan de andere partij. Dit principe wordt in de
affiliate wereld 'last cookie counts' genoemd.

Een adverteerder heeft om een bepaalde reden de aankoop (en dus
ook de commissie) afgekeurd. Er wordt dan geen vergoeding toegekend.
Dit komt wel eens voor en hier hebben wij helaas geen inlvoed op..
Een reden kan zijn dat een bestelling is teruggedraaid of retour gezonden.

Overige redenen waardoor tracking fout gaat:

* (onbekende) Blokades in de browser welke wordt gebruikt, denk hierbij
aan een hoog beveiligingsniveau. Verschillende (veel) gebruikte
browsers die elk weer hun eigen kenmerken en veiligeheidsinstellingen
hebben zijn Internet Explorer (IE 6, 7 en 8), Google Chrome, Firefox,
Apple Safari, Opera.

* Consument typt URL zelf in  adresbalk, waardoor er geen tracking plaats vind.

* Gebruik van een ander device (mobiele telefoon, PDA) welke niet de
standaard technieken voor tracking ondersteunen.

* Op een andere PC of gebruikersaccount besteld dan waarmee de klik is gezet.


Browser problemen


De laatse generatie browsers biedt ingebouwde functies en instellingen om tracking van gegevens te blokkeren. Ook de registratie van aankopen via steunmijnclub kan hiervan hinder ondervinden met als gevolg dat geen aankoopgegevens bij ons en het tussenliggende netwerk bekend zijn, u begrijpt dat wij hier niets aan kunnen doen.

Last cookie counts


In verband met de regel “last cookie counts”, adviseren wij nadrukkelijk
voordat wordt overgegaan op de daadwerkelijke aankoop eerst via
steunmijnclub.nl naar de webshop te klikken en tussentijds geen andere
websites meer te bezoeken die betrekking hebben op het aan te kopen product.

Top partners